Bun rieu med orange färg.

Go kväll!

Idag åkte jag, pappa och 1 familj till hälsade på mamma på sjukhuset. Därför innan pappa skulle åka hem och fixar till sig så var jag tvungen att snabba på ta en snabb dusch och fixade till mig snyggt. Visst låter det lite onödigt men man vet ju aldrig om man råka stötta på en snygging hi hi. Typiskt mig det ja :D

Det var helt knäppt tyst inne på avdelningen där min mamma log. Man kände sig ganska rastlös därinne faktiskt.
Såg att mamma mår lite bättre men synd att hon inte kan prata vanligt som hon gjorde förut för jag vet inte vad dem läkarna eller undersköterskor tänker egentligen med, för verka som dem gav henne en helt mängd narkos medel. Tänker dem med sina ärtor istället för deras hjärnor?

Pappa och mina föräldrar's familj vänner börja prata samt. flappa så det hörs utanför korridoren. Jag själv då stod utanför kanterna alltså mamma's säng då och bara lyssnade på samt var det ganska tråkig att lyssnar på så jag istället tog telefonen som log bredvid sängen och började ringa min underbara bästa mormor. Först så ringde jag till mobilen för jag trodde hon kanske var inte hemma men det var hon så bad hon mig att ringa hem istället, så gjorde jag det. Vi snackade och så fick jag höra att hon skulle åka hit med Anh bi Lau, min kusin, min näst äldsta moster och sist inte minst då Lilla Nathalie och sötnosen Louis. Kommer blir kul att få träffa dem alla igen :D

När vi snackade en stund så ringde jag vidare till min yngsta moster och jag ringde hem till henne då men det var upptagen.. skumt tänkte jag då. Så jag log på och ringde till min moster's mobil, då svarade hon och jag sa till henne varför är det upptagen hos er? Min moster bara va? det är nog ingen som använder den än ens gång men försök igen då annars så får du ringa tillbaka till min mobil. Jag log på igen och ringde hem upp till dem igen men det var fortfarande upptagen! Riktig störande var det och till sist ringde jag upp till mobilen och sa samma sak ha ha. Men i allafall snackade vi och jag sa om min operationen då som blir om ca 1 månader så hörde jag någon säga i bakgrunden va? ska hon också opereras? innan var det henne's mamma's tur och nu henne's. Jag bara tänkte i mina tankar vad du ska bry dig så j'kla mycket alltså. är det ditt problem eller vadå? alltid ska du lägga dig i. Ibland har jag faktiskt onda tankar till dem som jag hata väldigt mycket hi hi.

Efter 2 timmar har gått så åkte vi hem men vad hände då? Jo, vi skulle åka till Åstorp och käka bun rieu som är då vietnamesisk sopprätter. Jag som var så trött men jag kunde inte göra nånting åt det så vi åkte dit och åt. Jag blev serverad först då ja och när jag såg min mat så kunde jag tror knappt i mina ögon. Soppan var ju redigt orange färgade men det ska ju vara orginala färgen som den alltid har varit. Brydde mig inte så mycket så jag åt samt njöt jag av maten. Ganska god var den också he he.

Vi drog inte förr än klockan halv 10. Jag som hörde utanför köket att det var karaoke och jag som älskar att sjunga. Man kan ju säga att jag har den bästa sång rösten på vietnamesiska sånger och jag äger lätt än dem andra ha ha men nej, jag ska inte skryta för mycket om det annars blir vissa bara avundsjuka hi hi.

Tjugo över 11 så ska nog gå och lägga mig.

Puss puss S

P.S Rösta på min blogg så är ni jätte gullig och är väldigt tacksam om ni gjorde det <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du lägga upp en video där du sjunger ^^

2009-11-29 @ 18:23:53

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0