Dag 4

10.00-12.50
Då var det dags att bytas ut och rengöras mitt vänstra ben av en snäll sjuksköterska. Hon gjorde sitt bästa samt var hon tvungen att torka bort de gamla blodet som satt fast runt dem stålpinnarna som är fast skruvad inuti i benet. Mina tårar rann och rann samt vågade jag inte ens skrika så jag grät tyst för mig själv.. det gjorde fruktansvärt ont måste jag säga och svetten rann som om jag vore snart ska genomföra en förlossning. Jag andas djupt in och ut samt fick jag bitar i täcket när hon rörde vid vissa känsliga ställe i benet. Jag fick 4 st smärtstillande tabletter i mig för det skulle kännas mindre ont men egentligen hjälptes det inte så jag blev yr av det istället. Skönt att det blev över och sist inte minst att jag inte kan går så bra i heller sen jag gjorde i onsdags för då hade jag en slang som bedövade båda mina ben. Det läskiga var att jag fick ont och svettas samt råkade titta på tv om att en kvinna skulle föda ett barn som istället blir en kejsarsnitt. Fick ångest av det.. men just nu är det lite bättre som tur är :)

Vem är han undrade jag?
Ungefär 1 timme sedan åt jag min middag samt tänker på vissa saker som har gjort mig ganska oroligt men whatever.. jag åt lugn och ro så plötsligt gick en kille förbi mitt rum samt gick han tillbaka igen. Han tittade på mig skumt men tur är att han frågade nån sjuksköterska på nånting.. synd att det inte var min baby x hi hi.

Imorgon
Fick veta nyss att min högra ben kommer också bytas och rengöras som idag. Omg, jag kommer dör av smärtsam samt kommer gråta för att det gör så f'cking ont. Trodde egentligen inte om att det skulle blir värre ont än har vanligt ont. Jag får väl bitar ihop i täcket igen då och får ser om jag orka står ut en gång till.

Kommentarer

Din åsikt:

Namn:
Kom ihåg dig?

Din email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0